Q&A 3R – pytania i odpowiedzi

Przedstawiamy najczęściej zadawane pytania, które powinny rozwiać Państwa wątpliwości odnośnie współpracy z firmą 3R:

  1. Czy można odkupić od 3R poleasingowy, używany 
    sprzęt elektroniczny?
  2. Czy 3R odkupuje wszystkie firmowe urządzenia elektroniczne?
  3. Czy posiadane przez 3R odpowiednie certyfikaty są ważne?
  4. Czy 3R spełni wymagania mojej firmy?
  5. Co jest główną przeszkodą w odkupie sprzętu IT?
  6. Dlaczego warto wybrać 3R?

 

1.Czy można odkupić od 3R poleasingowy, używany 
sprzęt elektroniczny?

Tak, 3R posiada w swoim zespole profesjonalistów, którzy zajmują się odsprzedażą sprzętu IT i innego sprzętu elektronicznego za pośrednictwem wielu kanałów. 3R współpracuje bezpośrednio przede wszystkim z wieloma partnerami posiadającymi różne strony internetowe lub platformy odsprzedaży.

 

2. Czy 3R odkupuje wszystkie firmowe urządzenia elektroniczne?

Niektóre przedmioty elektroniczne zawierają niebezpieczne składniki, tj.: ołów, rtęć, miedź, kadm, chrom, cynk lub inne metale ciężkie. 
3R nie odkupuje baterii, puszek, butelek, olejów, substancji płynnych, tonerów, materiałów niebezpiecznych, środków czyszczących, czy papieru, części samochodowych, opon, materiałów budowlanych lub urządzeń gospodarstwa domowego (takie jak: kuchenki mikrofalowe, pralka, suszarka itd.).

Pełna lista odkupowanych przez 3R przedmiotów to:
– Laptopy
– Desktopy
– Monitory
– Drukarki
– Smartfony
– Telefony stacjonarne
– Skanery i czytniki kodów kreskowych (w tym czytniki Motorola) / Barcode
– Etykietery przemysłowe
– Duże systemy serwerowe / komputery mainframe
– Urządzenia sieciowe
– Sklepowe monitory dotykowe / POS
– Terminale do kart płatniczych
– Plotery
– Monitory reklamowe

 

3.Czy posiadane przez 3R odpowiednie certyfikaty są ważne?

Niezależnie od tego, jak duża firma utylizacyjna obsługuje Ciebie i Twoją firmę, warto zwrócić uwagę, jakimi międzynarodowymi certyfikatami może się poszczycić. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ISO) zapewnia wiele Międzynarodowych Standardów, które poświadczają jakość usług firmy utylizacyjnej.

Posiadane przez firmę utylizacyjną certyfikaty mogą wykazać: zaangażowanie w ochronę środowiska, bezpieczeństwo pracowników i pracę zgodną z procedurami bezpieczeństwa. Dzięki takim poświadczeniom, Ty jako klient, możesz mieć pewność, że Twoje poufne materiały (dyski twarde lub inny sprzęt IT) są przetwarzane i utylizowane w sposób, zgodny z normami jakości, normami środowiskowymi oraz normami dot. bezpieczeństwa.

 

4.Czy 3R spełni wymagania mojej firmy?

3R współpracuje z korporacjami, dużymi firmami i organizacjami na całym świecie w celu odkupu sprzętu IT i sprzętu elektronicznego. W oparciu o potrzeby naszych klientów, dostosowujemy się do wyznaczonej przez nich specyfikacji i wymogów. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie względem dobieranych usług, typów urządzeń, lokalizacji i czasu odbioru sprzętu, jego ilości i wymaganym raportowaniu. Strategicznie dobieramy odpowiednie środki na każdym etapie współpracy, aby logistyka była bardziej wygodna i opłacalna.

 

5.Co jest główną przeszkodą w odkupie sprzętu IT?

Zasadniczo największą przeszkodą jest edukacja pracowników działu IT w kwestii gromadzenia sprzętów i odpadów informatycznych i elektronicznych. Większość menedżerów nie jest zaznajomiona z dostępnymi dla nich opcjami bezpiecznego dla firmy, elektronicznego unieszkodliwiania odpadów. Dlatego wiele urządzeń IT kończy się na przechowywaniu w magazynie. Po jakimś czasie, nieużytkowana elektronika staje się zbędna i bezużyteczna i zamienia się w e-odpad.

 

6. Dlaczego warto wybrać 3R?

Działamy zgodnie z zarządzeniem Nr 12 / MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 marca 2010 r. w sprawie szczególnego sposobu organizacji kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za rejestrowanie, przechowywanie, obieg i udostepnianie materiałów niejawnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych (Dz.U. MON Nr 5, poz. 49 z dnia 09.04.2010r.)