Kosze na śmieci o nazwie AI będą wiedzieć, co wyrzucacie
Czy ten kubek po kawie nadaje się do recyklingu lub kompostowania? Trudno powiedzieć, wiele osób ma wątpliwości czy na pewno, ale nowy system recyklingu firmy Cambridge Consultants ma w tym pomóc. Powodem, dla którego tak mało osób segreguje śmieci w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, jest prawdopodobnie niewiedza konsumentów w kwestii recyklingu. Ten nowo-opracowany detaliczny punkt recyklingu może nam wszystkim pomóc w odpowiedzi na pytania co poddać recyklingowi, a czego nie. Firma w przyszłości chce wprowadzić aplikację, w której nawet będziemy nagradzani punktami lub darowiznami na cele charytatywne za poprawny recykling odpadów.
Koncepcja pozwala na skanowanie obiektów w pojemnikach na śmieci, które są w stanie rozpoznać zdeponowany rodzaj odpadów i poinformować, w której sekcji umieścić przedmiot. Pojemniki mogą nawet nauczyć się nowych materiałów i produktów w miarę czasu. Firma nie określiła na razie, kiedy produkt wejdzie do powszechnego użytku, ale cały czas trzymamy rękę na pulsie i poinformujemy Was, gdy produkt wejdzie na rynek europejski.
Przed pojemnikami „AI” były już podobne produkty do recyklingu domowego, ale firma Cambridge Consultants chce wprowadzić pierwszy system recyklingu, który skupia się na detalicznych i komercyjnych zastosowaniach. Chodzi tu o skłonienie gigantów rynkowych takich jak Coca Cola lub Pepsi lub innych restauracji i kawiarni, aby sponsorować „mądrzejszy“ recykling, również po to, aby wzmocnić zaangażowanie klientów z marką. „Marki konsumenckie są pod coraz większą presją ze strony rządów, grup lobbystycznych i konsumentów takimi jak Ty i ja, aby wziąć odpowiedzialność za końcowy okres ich produktów“. Sajith Wimalaratne, powiedział w oświadczeniu doradca Cambridge Consultant. „Inteligentny system recyklingu daje prawdziwą podstawę kontaktu z konsumentem, jednocześnie wykazując zaangażowanie w pozytywny wpływ dla środowiska“ – dodał.