3 pytania, które należy zadać przed pozbyciem się sprzętu IT

Dziesięć lat temu jeszcze nikt nie myślał o bezpieczeństwie danych zawartych na nośnikach elektronicznych, takich jak dyski twarde, drukarki, skanery. Zadawane były tylko nieliczne pytania, a większość firm była usatysfakcjonowana z każdej usługi, która umożliwiła szybkie wycofanie ich sprzętu komputerowego. W tym momencie specjaliści ds. IT zwracają uwagę na to, aby poufne dane nigdy nie wypłynęły na światło dzienne. Jak jednak robi to firma utylizacyjna? Jakie pytania powinien zadać menedżer ds. IT?

Większość dużych organizacji wydaje dziś szczegółowe zapytanie ofertowe, aby ocenić możliwości i mocne strony firm utylizacyjnych. Pytania zazwyczaj zawierają informacje dotyczące zgodności, bezpieczeństwa danych, zrównoważonego rozwoju i odzyskiwania wartości. Zalecamy również, by nie koncentrować się wyłącznie na jednej funkcji, ponieważ w konsekwencji może dojść do wymuszonego kompromisu (np. ustalanie priorytetów odzyskiwania wartości może naruszyć cele dotyczące bezpieczeństwa danych, zgodności i zrównoważonego rozwoju), a na to żaden menedżer odpowiedzialny za sprzęt IT nie może sobie pozwolić.

Oto pytania, które możesz zadać w przypadku podejmowania świadomej decyzji o wyborze firmy utylizacyjnej.

W jaki sposób wyceniają Państwo sprzęt IT? Czy muszę sporządzić konkretną listę przekazywanych do utylizacji przedmiotów?
Z biegiem lat ostateczne uporządkowanie i monitorowanie sprzętu IT i danych cyfrowych nabrało nowego znaczenia dla pracowników korporacyjnych, menedżerów ds. ryzyka i zespołów ds. zgodności w organizacjach. Sprzęt IT z natury zawiera materiały niebezpieczne i dane poufne. Zalecamy, aby przed złożeniem zapytania do 3R, zaudytowali Państwo swój sprzęt, by wiedzieć jakie urządzenia elektroniczne mają Państwo na stanie. W przypadku braku możliwości zrobienia takiego audytu, firma 3R służy taką usługą i zrobimy to w Państwa imieniu.
Standardy branżowe oraz wymagania dotyczące bezpieczeństwa danych w zakresie utylizacji sprzętu komputerowego i elektronicznego nadal rozwijają się na całym świecie: np. w 2018 roku weszło ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i ustanowiło wymogi w zakresie ochrony danych dla obywateli europejskich. Gdyby poufne dane o klientach ujrzały światło dzienne, firmie grozi kara do kilkudziesięciu milionów euro.
Wraz z rozwojem wymagań, niezależnie od lokalizacji firmy globalne potrzebują spójnego, kompleksowego rozwiązania, które określa, w jaki sposób dane będą systematycznie niszczone.

W jaki sposób firma 3R może zapewnić, że wszystkie dane są chronione podczas składowania w magazynie 3R sprzętu IT?
Pojedyncze wypłynięcie poufnych danych o klientach może być katastrofalne dla firmy. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich aktywów zawierających dane jest niezwykle istotne dla wszystkich naszych klientów. 3R szacuje, że ok. 70 % klientów wymaga niszczenia danych podczas gdy sprzęt jest jeszcze w siedzibie klienta. Odsetek ten znacznie wzrósł w ciągu ostatnich trzech lat. 3R zapewnia STAŁY monitoring przekazanego sprzętu IT. Od zamknięcia samochodu ze sprzętem klienta po podróż i magazynowanie, a także niszczenie dysków. Nagranie otrzymują Państwo przy przekazaniu raportu (oraz certyfikatów) z przeprowadzonych przez 3R działań.

Wzrost zainteresowania usługami niszczenia danych na miejscu nie jest zaskoczeniem. Jest to jeden z najwyższych poziomów usług bezpieczeństwa na rynku. Oprócz usług niszczenia na miejscu i certyfikatów bezpieczeństwa pomocne jest zrozumienie struktury zarządzania bezpieczeństwem firmy. Komunikacja wewnętrzna, szkolenia, oceny i ciągła analiza strony będą bardziej wskazywać na poziom uwagi, jaką dostawca codziennie zapewnia bezpieczeństwu danych.

Jak skutecznie zarządzać procesem odsprzedaży sprzętu IT?
Firma 3R oferuje odsprzedaż pracowniczą. Koszt bezpiecznego i odpowiedzialnego programu jest rzadko planowany z wyprzedzeniem, co powoduje, że wiele firm szuka opcji neutralnych pod względem przychodów. Wiele firm deprecjonuje swój sprzęt IT do zera, co znaczy że traktują przedmioty IT jako sprzęty bez żadnej wartości (zależy im na najszybszym pozbyciu się sprzętu), nawet jeśli mogą osiągnąć zysk z jego odsprzedaży. Aby odsprzedaż pracownicza się opłacała należy rozważyć następujące kwestie:

1. Nie opóźniaj odsprzedaży
Jeśli chodzi o odzyskiwanie wartości sprzętu IT, czas jest najważniejszy.

2. Zminimalizuj swoje ryzyko
Wybieraj tylko zaufane firmy utylizacyjne.

3. Zapoznaj się z kanałami sprzedaży i strategiami odsprzedaży swoich dostawców
Preferowani sprzedawcy to tacy sprzedawcy, którzy utrzymują zróżnicowane kanały odsprzedaży (hurtowe i detaliczne). Odsprzedając sprzęt IT, pamiętaj o zasadzie 5P: Cena (price), produkt (product), promocja (promotion), miejsce docelowe (place) i ludzie (people).

Dziękujemy za zainteresowanie, wkrótce skontaktujemy się z Tobą.

Thank you for your interest, we will contact you soon.

Vielen Dank für Ihr Interesse, wir werden Sie bald kontaktieren.